
Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana je z letom 2022 pridobila ERASMUS+ VET akreditacijo za obdobje do leta 2027, kar pomeni, da imamo do tega leta zagotovljene mednarodne mobilnosti za dijake in učitelje v programu predšolska vzgoja (npr. praktično usposabljanje v tujini, sledenje na delovnem mestu). S projektnimi dejavnostmi želimo omogočiti izkušnjo opravljanja praktičnega usposabljanja v tuji državi in s tem spoznavanje in učenje tujega jezika, spoznavanje in seznanjanje z drugo kulturo, z drugačnim sistemom predšolske vzgoje in preko tega izboljšanje ključnih kompetenc in spretnosti. Hkrati med cilje prištevamo tudi cilje, ki so vezani na osebnostni razvoj dijakov (krepitev občutka samozavesti, samostojnosti in osebne zrelosti ter izboljšanje samozavestne komunikacije v tujem jeziku z naravnimi govorci), cilje, ki se navezujejo na širitev strokovnega znanja dijakov (primerjalni vidik različnih sistemov predšolske vzgoje, seznanitev z novimi pristopi in metodami ter načini dela) ter cilji, ki se navezujejo na medkulturne kompetence (spoznavanje in delovanje v kulturno drugačnem okolju).
Pri učiteljih med prvenstvene cilje šteje pripravljenost za vključevanje dobrih praks in novih metod v vsakodnevno delo oz. pouk, sodelovanje pri osmišljanju predmetnika (oblikovanje novih strokovnih modulov) ter na ta način spodbujati inovativnost pri strokovnem delu in ustreznejšo strokovno povezanost z dijaki programa predšolska vzgoja. Mednarodna mobilnost dijakov/dijakinj bo trajala 10 delovnih dni, učiteljev/učiteljic pa 5, izvedli jih bomo med šolskim letom glede na epidemiološko stanje v državah in šolske obveznosti (predvidoma 35 mednarodnih mobilnosti dijakov in dijakinj 2. ter 3. letnika ter 6 mednarodnih mobilnosti učiteljev/učiteljic).
Projekt financira Evropska unija v sklopu programa Erasmus+. Stroški potovanja, bivanja in osnovni dnevni stroški bivanja v tujini so kriti s strani projekta.
Erasmus+ tim na šoli sestavljajo Jana Hafner, Eva Rolih, Aleš Zobec in Mojca Zupan.
Pri izvedbi pa sodelujejo tudi drugi člani učiteljskega zbora.
V šolskem letu 2023/2024 bomo nadaljevali tudi z manj formalnimi oz. strukturiranimi oblikami mednarodnega sodelovanja (organizacija obiskov strokovnih delavcev in učiteljev, vzgojiteljev iz SVŠGUGL Letni delovni načrt 2023/24 36 Turčije, Irske, Kanarskih otokov, Madžarske, Nemčije, Belgije, Avstrije , Španije, Francije, Danske … ali obiski naših strokovnih delavcev in učiteljev v tujino).
Med že potrjene mednarodne aktivnosti oz. sodelovanja sodita:
V šolskem letu 2023/2024 bomo izvajali programe objavljene v Katalogu programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, in sicer:
Program pedagoško-andragoškega in specialnopedagoškega izpopolnjevanja za strokovne delavce s srednjo izobrazbo (program IZP).
Prijave potekajo v skladu z razpisom med šolskim letom.
Koordinatorica za program IZP (PAI) je Vesna Lotrič, koordinatorica za program PPU je Jana Hafner.
V tem šolskem letu bomo obeležili nekatere svetovne in mednarodne dneve ter sodelovali v nacionalnih projektih osnovnih in srednjih šol v okviru ASPnet.
Srečanje vseh UNESCO šol v Naklem 27. 9. 2023
Srečanje vseh UNESCO koordinatorjev bo v Ljubljani 20. in 21. 10. 2023. Pri kulturnem programu sodelujejo tudi dijaki naše šole.
Naša šola pa je nosilka nacionalnega projekta Voda – kaj mi pomeni, ki ga bomo izvedli ob svetovnem dnevu vode, 22. 3. 2024.
Koordinatorica ASPnet na SVŠGUGL: Katarina Jaklitsch Jakše
Program Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med otroki, učenci in dijaki skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in SVŠGUGL Letni delovni načrt 2023/24
širše. Vsako leto najuspešnejšim šolam podeljujemo mednarodna priznanja – zelene zastave. To je tudi edino javno in mednarodno priznanje slovenskim šolam za okoljevarstveno delovanje, skladno z mednarodnimi kriteriji FEE (Foundation for Environmental Education). Osnovno načelo delovanja programa Ekošola je, da bodo otroci, učenci in dijaki kmalu v prihodnosti vplivali in sprejemali pomembne odločitve na vseh ravneh našega življenja. Skozi dejavnosti v programu postajajo ambasadorji za uresničevanje trajnostnega razvoja ter vplivajo tudi na obnašanje odraslih ter spreminjajo njihove vzorce ravnanja.
Program Ekošola je šola za življenje, zato v njem uresničujemo naslednja načela:
Koordinatorji šole: Maša Kukec, Maja Božičnik, Tatjana Lesjak
Vodje projektov: Maša Kukec, Maja Božičnik, Tatjana Lesjak, Tadeja Dermastja, Aleš Confidenti,
Jasna Potočnik, Janja Majcen, Petra Županič, Simona Dolinar Majdič, Petra Kašpar
PROJEKTI
Podnebne spremembe
Ohranjanje biotske pestrosti
Krožnost je naša priložnost
Ne zavrzi oblek, ohrani planet!
Mlekastično! Izberem domače.
Znanje o gozdovih
Odpadkom dajemo novo življenje
Hrana ni za tjavendan
Misija: zeleni koraki
Mladi poročevalci za okolje
Eko-paket
Mladi v svetu energije
Šolska vrtilnica
Altermed
Ekobranje za ekoživljenje
Voda-naše bogastvo
Globe
Ekokviz za srednje šole
RAZNO
Čistilna akcija
Urejanje košev za odpadke
Ločevanje odpadkov (delavnice OIV/IND ure za 1. in 2. letnik PV)
Likovni natečaji
Podnebni tek
SVŠGUGL Letni delovni načrt 2023/24
Slovenska mreža zdravih šol se odziva na probleme v zvezi z zdravjem otrok in mladostnikov ter se usmerja k razvojnim programom za promocijo, v zadnjem času predvsem na področje zdrave prehrane in gibanja, duševnega zdravja, evalvacijo učinkov preventivnih šolskih programov, dejavno vključevanje učencev/dijakov, lokalno in regionalno sodelovanje, izobraževanje učiteljev, konceptualni razvoj mreže in kakovost standardov.
Na šoli bomo organizirali več dejavnosti:
Koordinator dejavnosti je Jan Bregar. Sodelujeta tudi Barbara Pušenjak in Anja Sterle.
Dijakinje in dijaki v okviru programa (pilotski projekt 2023/2024) izberejo projekt, financiran iz kohezijskih sredstev v njihovem lokalnem okolju in na podlagi tega razvijejo svoj projekt civilnodružbenega spremljanja, s katerim raziskujejo učinkovitost in uspešnost naložb evropske kohezijske politike. Za raziskavo dijakinje in dijaki uporabljajo javno dostopne podatke in informacije o projektih, se povezujejo z izvajalci projektov ter v raziskovanje vključujejo lokalno skupnost.
Izobraževalni program se izvaja hibridno, s projektnim učnim delom, ki združuje:
Dijakinje in dijaki, ki bodo sodelovali v pilotnem projektu, bodo:
Program je razdeljen v štiri učne sklope, ki potekajo med šolskim letom:
Vodja projekta na šoli je Tadeja Dermastja.
Šola se je prijavila k sodelovanju v konzorcijski prijavi na razpis MVI »Digitrajni, ki je projekt na nacionalni ravni, ki bo v celotni vertikali izobraževanja povezal vse deležnike. Namen javnega razpisa je krepitev ustreznih pedagoško-andragoških kompetenc strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju na področju (a) digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin računalništva in informatike, kompetenc za trajnostni razvoj ter finančne pismenosti. V obdobju do leta 2026 naj bi se 60% strokovnih delavcev udeležilo 13 dni usposabljanj. Strokovni delavci bodo povabljeni k prijavi na usposabljanje, ki je predvideno že v novembru.
Koordinatorja sta Aleš Confidenti in Sonja Lajovic
